29-07-2015

Jakub Krzywak

Niemiecki talentshow SuperStar obsługiwany przez Hippotizer V4 Taiga Green Hippo. Produkcja odbyła się w Centrum Kongresowym w Lipsku. Tło sceny było kluczowym elementem do wykreowania dynamicznego show składającego się z kilku występów. Jako płótna dla projekcji użyto zakrzywionego ekranu o szerokości 35 m i wysokości 15 m umieszczonego na tyle sceny. Przy tego typu show niezbędne byłoby wykorzystanie kilku mediaserwerów z serii V3, jednak tym razem ze spektaklem poradził sobie jeden Hippotizer Taiga V4 dzięki swojej mocy i szybkości projekcji.

Green Hippo

Pierwszym wyzwaniem dla produkcji była konfiguracja wyjść. Pięć obrazów wejściowych o rozdzielczości 1920×1080 miało być przesłane do projektorów z idealnym dopasowaniem. Dzięki Managerowi Wyjść i Genlockowi wszystkie obrazy wyjściowe były dostarczone do projektorów  szybko, poprawnie i z częstotliwością 50 Hz. Projektory były zamontowane na prostej kratownicy, a obraz rzucany na zakrzywiony ekran, co dodatkowo komplikowało realizację. W praktyce oznaczało to, że nie było możliwości wcześniejszego obliczenia ilości zakładek (blend). Dzięki wygenerowanej sieci testowej w Managerze Wyjść, nakładanie obrazów mogło być szybko ustawione w Hippotizerze już po tym jak projektory zostały ukierunkowane i wyrównane.

Realizator Bjoerge Block użył 12 pojedynczych warstw Mix dla sześciu okien widoku. Mix był dopasowany do przestrzeni pikseli i ostatecznie pokrył ekran o rozmiarze 3500×1700 pikseli. 5 okien było połączonych z projektorami full HD, podczas gdy szóste wyjście przesłano do lokalnego monitora jako pełen podgląd dla potrzeb programowania. Następnie wypaczono i mieszano projekcje. Tutaj ScreenWarp i skonfigurowany interfejs ZooKeeper okazał się bezcenny. Wszystkie pięć wyjściowych obrazów mogło być szybko połączonych z jednego Pinboarda, oszczędzając czas.

W międzyczasie operator media serwera Viola Weinhart zakodowała zawartości do Hippotizera tak jak zostały dostarczone. Olbrzymia moc przetwarzania Taigi szybko przetworzyła składniki. Media Manager poradził sobie z transkodowaniem z Apple ProRes do FlexRes Preformance. Zakodowano także bacupowe urządzenie a następnie zsynchronizowano z podstawowym dzięki pojemności 10GB sieciowanie zajęło jedynie kilka sekund do ukończenia. Klipy były zróżnicowanej rozdzielczości ok. 3000×1500 pikseli.

Do przygotowania show użyto dwóch Hippotizerów Taiga V4 – jeden do obsługi, a drugi równolegle jako wsparcie backupowe. Obydwie Taigi były zaadresowane osobno do konsolety oświetleniowej ale wywoływane równolegle, aby zapewnić kopię zapasową w czasie rzeczywistym. W razie wystąpienia kłopotu Matrix natychmiast przełączyłby wszystkie sześć wyjść przez protokół TCP.

Pliki do pobrania