22-03-2018

Jakub Krzywak

Ponad 40 000 widzów zebrało się, aby wziąć udział w finałowym starciu Mistrzostw Świata League of Legends 2017, które odbyły się w listopadzie 2017 roku w Pekinie na słynnym stadionie olimpijskim Bird’s Nest. System nagłośnieniowy, który wspierał wydarzenie, składał się z ponad 200 modułów Adamson E-Series i S-Series. Grał nieprzerwanie przez prawie 96 godzin, aż do ogłoszenia zwycięzcy.

League of Legends to popularna wieloosobowa, batalistyczna gra online, z turniejami organizowanymi w kilku krajach na całym świecie. Mistrzostwa S7 rozpoczęło 12 międzynarodowych drużyn, a w ciągu trwających dwa miesięce rozgrywek na żywo. W finale zmierzyły się ze sobą dwie: Samsung Galaxy i SK Telecom T1. Obie z Korei Południowej. Drużyny zmierzyły się w prawie czterodniowym finale na Stadionie Bird’s Nest, a drużyna Samsung Galaxy zdobyła decydujące zwycięstwo 3:0.

Pekin Global Visual Culture Development (BGVCD), znany dostawca rozwiązań audio oraz Real Music Acoustic & Lighting Technology, wyłączny dystrybutor produktów Adamson w Chinach, zainstalowali pokaźny system Adamson na największym stadionie w kraju.

„Organizatorzy S7 byli bardzo wymagający, jeśli chodzi o produkty audiowizualne, które miałyby obsłużyć Mistrzostwa Świata”, zaczyna Wang He, główny inżynier BGVCD. „Bardzo zależało im na tym, żeby systemy dźwiękowe i oświetleniowe były w stanie pracować nieprzerwanie przez 96 godzin bez wyłączania lub jakiejkolwiek awarii dźwięku. Wiedzieliśmy, że produkty Adamson z łatwością sprostają temu wyzwaniu”.

System składał się z czterech elementów zbudowanych z 18 modułów szerokopasmowych Adamson E15  i sześciu modułów szerokopasmowych E12 w każdym z nich. W dolnym segmencie zainstalowano 16 grup po trzy subwoofery E219 na stronę w konfiguracji kardioidalnej i dodatkową parę składającą się z 12 modułów S119 do obsługi low-endu.

Oprócz obsługi nagłośnienia i komentarzy system został również wykorzystany w spektakularnej projekcji rozszerzonej rzeczywistości w której wirtualny smok szybował po stadionie, a także podczas występów tajwańskiego piosenkarza Jay’a Chou i amerykańskiego zespołu rockowego Against the Current, który stworzył i wykonał piosenkę „Legends Never Die” specjalnie dla League of Legends S7 World Championships.

Real Music wykorzystywał program do symulacji predykcyjnych Adamsona Blueprint AV do zaprojektowania systemu.

„Biorąc pod uwagę rozmiar i układ miejsca w połączeniu z unikalnym charakterem imprezy, precyzyjna kontrola nad kierunkowością, zasięgiem i SPL była najważniejsza” – komentuje Liu Kaiji, główny inżynier z Real Music. „Blueprint AV sprawił, że proces ten był całkowicie bezproblemowy i zapewniliśmy najlepszą możliwą wydajność systemu co było dla nas bardzo ważne”.

„Nieustannie zyskujemy przewagę dzięki marce Adamson w Chinach, a wykorzystanie tak dużego systemu do tego rodzaju głośnych wydarzeń w tak prestiżowym miejscu jak Bird’s Nest jest tego dowodem” – dodaje Real Music Owner Zhen „Richie” Wang. „Pomimo tego, że Chiny nie miały drużyny rywalizującej w finale, chińscy fani byli zachwyceni tym wydarzeniem i wiemy, że świetne brzmienie odegrało dużą rolę w dostarczaniu tego ekscytującego doświadczenia podczas czterodniowego eventu”.