10-07-2009

Jakub Krzywak
StudioLive to jeden z najbardziej uniwersalnych mikserów jakie dotąd ujrzały światło dzienne. Wyposażony w 16 przedwzmacniaczy mikrofonowych XMAX zasilanych napięciem Phantom 48V [maksymalnie 64 przedwzmacniacze], interfejs FireWire 22×18, „Fat Channel” z 4 zakresowym equalizerem, kompresorem, limiterem, bramką szumów, efektami DSP, 6 szyn AUX, 4 sub-grupy staje się potężnym narzędziem do pracy w studio i na scenie. Całość dopełnia możliwość zapisywania i przywoływania wszystkich ustawień miksera oraz efektów w ułamku sekundy. Dla komfortu pracy na każdym kanale można wykonywać takie operacje jak kopiowanie, wklejanie, zapisywanie, przywoływanie ustawień w czasie rzeczywistym.
64 preampy audio [każdy z sekcją procesorów dynamiki], 16 sub-grup, 24 szyny AUX, 8 niezależnych procesorów efektów, integracja z oprogramowaniem DAW [np: Samplitude, Cubase, Logic i inne].
StudioLive w prosty sposób integruje świat profesjonalnych konsol cyfrowych z systemami rejestracji wielośladowej audio. Dzięki zainstalowanej standardowo karcie FireWire StudioLive w połączeniu z komputerem staje się zaawansowaną stacją roboczą zdolną nagrać 22 kanały audio a odtwarzać 18. Do miksera dołączone jest oprogramowanie rejestrujące CAPTURE kompatybilne z formatem Open TL. Za pośrednictwem tego formatu możemy zarejestrowany materiał wyeksportować do dowolnego programu DAW i tam kontynuować proces miksowania. Presonus StudioLive 16.4.2 bezproblemowo konfiguruje się w systemie komputerowym jako interfejs audio.
Presonus StudioLive zaprojektowany jest zgodnie z ideą szybkiego dostępu do każdej jego funkcji; efektów, szyn aux, procesorów dynamiki i ich parametrów podczas produkcji muzycznej. Jak przystało na profesjonalną konstrukcję StudioLive wyposażony jest w 100 mm tłumiki umożliwiające precyzyjne ustawienie proporcji instrumentów, wokalistów w miksie. Przejrzysty układ sekcji miksera, możliwość natychmiastowego „przywoływania” ustawień globalnych oraz każdego kanału z osobna sprawia, że realizator ma pod ręką wszystko co niezbędne przy szybkiej realizacji pomysłów muzycznych lub kontroli „live”.
Sercem miksera jest „FAT CHANNEL”, który udostępnia szereg procesorów dynamiki oraz zaawansowany equalizer. Procesory te można zastosować niezależnie do każdego toru wejściowego, wyjściowego [w tym sekcji master] oraz do sub-grup. W opisywanej konstrukcji znajdziemy wiele rozwiązań już wcześniej stosowanych w urządzeniach firmy Presonus. Inspiracją dla filtru górno-przepustowego i 4 pasmowego equalizera był EyeQ. Kompresor, limiter, bramka są modelowane na podstawie uznanego już ACP88. Teraz w zoptymalizowanej formie wszystkie dostępne są w mikserze StudioLive.
Mikser jest wyposażony we wszystkie narzędzia niezbędne przy zawodowej produkcji studyjnej jak i „live”. Mamy tu do dyspozycji: 22 kompresory, 22 limitery, 22 bramki szumów, 22 filtry górnoprzepustowe, efekty reverb, delay, equalizery [31-pasmowe], 2 limitery stereo na sumie i wiele innych. Wszystkie efekty przeliczane są z 32-bitową dokładnością.
Szczegóły techniczne
- 16 wejść, 6 wysyłek AUX, 4 subgrupy
- 16 przedwzmacniaczy mikrofonowych „XMAX” pracujących w klasie A
- Hi-Endowe konwertery AD [rozpiętość dynamiki 118dB]
- przetwarzanie wewnętrzne 32-bitowe [również dla procesorów efektowych]
- standardowo wbudowany 24-bitowy interfejs Fire Wire 22×18
- możliwość zamontowania miksera w racku
- „Fat Channel” filtr górnoprzepustowy, kompresor, limiter, bramka, 4 pasmowy korektor parametryczny, wszystkie ustawienia mogą być kopiowane, wklejane, zapisywane i wywoływane w ułamku sekundy.
- 2 efekty DSP na sumie [Master]
- zapamiętywanie wszystkich ustawień, [SCENE] miksera włączając poziomy tłumików ze wskazaniem ich pozycji na wskaźnikach diodowych LED
- 100mm tłumiki
- zaprojektowany by wytrzymać każde warunki sceniczne
- „Talkback” do komunikacji realizatora z muzykami
- kompatybilny z Windows i MAC
- oprogramowanie CAPTURE do rejestracji Live
- interfejs audio kompatybilny z popularnym oprogramowaniem; Samplitude, Cubase, Nuendo, Logic, Sonar, Digital Performer i inne.