27-04-2022

Jakub Krzywak

TOP 100 to najważniejsza nagroda dla innowacyjnych firm z niemieckiego sektora małych i średnich przedsiębiorstw i jedyny konkurs, który nagradza także innowacyjność w zarządzaniu. Jest przyznawana od 28 lat.

Nagroda TOP 100 jest bardzo prestiżowym wyróżnieniem. Firmy są oceniane na podstawie następujących kryteriów:

  • Przyjazne innowacjom kierownictwo wyższego szczebla
    Klimat innowacyjności;
  • Innowacyjne procesy/organizacja;
  • Otwartość na innowacje;
  • Udane innowacje i przedsiębiorcza reakcja na pandemię COVID-19.

„W jakim stopniu firma jest nastawiona na innowacje? Jak konsekwentnie jej struktury realizują ten cel? To właśnie sprawdzamy w TOP 100” – wyjaśnia prof. dr Nikolaus Franke, kierownik naukowy TOP 100. „Najbardziej innowacyjne przedsiębiorstwa otrzymują nagrodę w postaci certyfikatu, który dowodzi, że nagrodzone firmy są doskonale przygotowane do sprostania przyszłym wyzwaniom.”

Firma d&b, która zatrudnia ponad 700 osób na całym świecie, od dawna rozumie znaczenie innowacyjnych praktyk, nie tylko w zakresie produktów, ale w każdym sektorze firmy, w tym w dziale badań i rozwoju, HR, a także w zakresie rozwoju produktów, metod szkoleniowych oraz w podejmowaniu decyzji dotyczących zarządzania.

„Jesteśmy niezwykle dumni z otrzymania tegorocznego wyróżnienia TOP 100. Ostatnie kilka lat oznaczało dla nas ogromną ewolucję od firmy produkującej systemy nagłośnieniowe do firmy zajmującej się technologią eventową” – skomentował Amnon Harman, CEO d&b audiotechnik. „Ewolucja była napędzana naszym innowacyjnym myśleniem i dążeniem do zapewnienia wyjątkowych wrażeń wszystkim słuchaczom. Wprowadzanie innowacji w czasach głębokiej niepewności było wyzwaniem, ale dzięki temu potwierdziliśmy naszą pozycję globalnego lidera w branży.”

Podczas gdy dla niektórych firm innowacyjność była pierwszą kwestią, z której zrezygnowano w czasie pandemii, firma d&b wzmocniła swoje innowacyjne myślenie, wprowadzając na rynek wiele nowych rozwiązań:

  • Unikalny program Certified Pre-Owned (CPO) oferujący klientom możliwość zakupu regenerowanych systemów d&b;
  • Seria abonamentowa, pozwalająca właścicielom lokali na unowocześnienie nagłośnienia dzięki nowemu systemowi d&b bez konieczności ponoszenia dużych, wstępnych nakładów inwestycyjnych;
  • d&b Fanblock (we współpracy z Autograph Sound) – wprowadzenie na rynek stadionowej aplikacji dźwiękowej, tworzącej atmosferę żywego tłumu podczas pustych imprez sportowych;
  • d&b Direct – platforma handlu elektronicznego zapewniająca bezpośredni dostęp do wiodących w branży pakietów audio, które można kupić online;
  • Jedno z najbardziej wyróżniających się innowacyjnych narzędzi firmy d&b – d&b Soundscape – na nowo zdefiniowało dźwięk immersyjny. W 2021 roku firma poszła o krok dalej, prezentując narzędzie symulacyjne En-Scene wyznaczające rewolucję w sposobie modelowania dźwięku przestrzennego.

W związku z tym, że d&b audiotechnik rozszerza swoje usługi i będzie zintegrowanym przedsiębiorstwem kompleksowo zajmującym się rozwiązaniami audio-wideo-oświetleniowymi (AVLM), Grupa d&b ogłosiła powstanie nowego działu biznesowego – d&b solutions. Aby wzmocnić tę nową jednostkę, firma przejęła dwie brytyjskie firmy: SFL Group i White Light.

Gratulujemy nagrody! Zwłaszcza, że innowacyjność to nie tylko nowości, ale także wartości.