09-07-2021

Jakub Krzywak

MODEL 1 to nie tylko zwykły mikser, to instrument, który daje artystom nowe możliwości twórcze i narzędzie do „tworzenie inaczej” (PLAYdifferently).

MODEL 1 został zaprojektowany przez Andy’ego Rigby-Jonesa, przy współudziale Richiego Hawtina, jako mikser o bezkompromisowej jakości wykonania, intuicyjnym interfejsie i ciepłym brzmieniu obwodów analogowych. Jest efektem dwóch lat testów i udoskonaleń w konsultacji z artystami, klubami i inżynierami ze społeczności muzyki elektronicznej z całego świata.

MODEL 1 oferuje sześć w pełni funkcjonalnych kanałów wejściowych oraz dwa powroty stereo, wszystko to w małoformatowej obudowie. Posiada wiele funkcji niedostępnych obecnie w żadnym porównywalnym urządzeniu, takich jak sterowanie saturacją przedwzmacniacza (funkcja DRIVE), hybrydowy filtr/korektor przestrajany o charakterystyce dzwonowej, system podwójnego cue, system łączenia mikserów oraz w pełni zbalansowany system złączy Tascam DB25. 

MODEL 1 to czysto analogowy mikser wykorzystujący technologię zwykle spotykaną w najlepszych konsolach studyjnych, taką jak w pełni zbalansowana szyna miksująca, wykrywanie przejścia sygnału przez zero dla płynnego routingu filtrowania i korekcji wraz z wysokonapięciowymi różnicowymi szynami zasilającymi.

FUNKCJE MODEL 1

2 AUX-y stereo

Za pomocą dwóch regulatorów AUX można wysłać sygnał z kanału do wyjść Aux Mix, do zastosowania z zewnętrznymi procesorami efektów lub monitorami. AUX 1 oferuje tryb PRE lub POST FADE, podczas gdy AUX 2 jest wewnętrznie skonfigurowany jako POST FADER.

2 powroty stereo

Dwa kanały stereo do wykorzystania jako powroty z zewnętrznych procesorów efektów lub innych źródeł stereo. Każdy powrót wyposażony jest w TRIM do regulacji wzmocnienia sygnału, wejściowego obwodu DRIVE i routingu CUE zarówno do Cue A, jak i Cue B. Każdy kanał stereo posiada również 4-punktowy wskaźnik poziomu sygnału, obrotowy regulator LEVEL i wspólny dla obu kanałów Return 1-2 przycisk przypisania do filtra górnoprzepustowego (Low Cut EQ) i korektora (Master Filter).

3 wysokiej klasy wzmacniacze gramofonowe

3 wejścia gramofonowe, zoptymalizowane pod kątem środowiska klubowego w celu zminimalizowania nierównowagi tonalnej między dźwiękiem winylowym i cyfrowym oraz wyeliminowania sprzężeń niskoczęstotliwościowych. Każde wejście gramofonowe ma własne załączane indywidualnie uziemienia gramofonu, co zapewnia większą elastyczność.

Tłumiki klasy studyjnej

Własnej konstrukcji 60-milimetrowe tłumiki z podwójnymi szynami zostały starannie dobrane, aby zapewnić długą żywotność i płynną pracę.

Precyzyjny korektor

SCULPT jest półparametrycznym filtrem dzwonowym, składającym się z dwóch regulatorów: FREQ, którym ustawiamy częstotliwość środkową oraz CUT/BOOST, którym regulujemy wzmocnienie lub tłumienie tego zakresu częstotliwości. Poziom tłumienia/wzmocnienia jest asymetryczny – maksymalne podbicie jest ograniczone do +8 dB, a tłumienie jest rozszerzone do -20 dB. SCULPT ma szerokie Q i zakres częstotliwości, który obejmuje prawie siedem oktaw.

Konturowe filtry górno- i dolnoprzepustowe

Jak sama nazwa wskazuje, te dwa regulatory umożliwiają „konturowanie” brzmienia sygnału audio. Do dyspozycji mamy filtr Low Q – High-Pass i Low-Pass – zaprojektowane tak, aby nie podkolorowywać brzmienia, ponieważ są regulowane w całym zakresie częstotliwości.

Analogowy przester (overdrive)

Unikalna funkcja dostępna na każdym wejściu – DRIVE – pozwala użytkownikowi dostosować poziom, przy którym przedwzmacniacz kanału obcina szczyty sygnału wejściowego, tworząc w ten sposób zniekształcenia harmoniczne jako kreatywny efekt.

DualCUE

Dwa niezależne systemu CUE – A i B. Cue A wysyła sygnały do monitorowego wyjścia słuchawkowego po prawej stronie miksera, zaś Cue B do lewego wyjścia słuchawkowego. System DualCue znacznie ułatwia dwóm DJ-om wspólną pracę na jednym mikserze w konfiguracjach „Back2Back”, ponieważ każdy z nich może wybrać osobny kanał do monitorowania bez zakłócania odsłuchu drugiego.

Łączenie mikserów

System, który umożliwia łączenie ze sobą wielu mikserów, zarówno do użytku z dwoma lub więcej wykonawcami, jak i jako sposób na rozszerzenie liczby kanałów. Po połączeniu miksery dzielą wspólny, zbalansowany miks zasilający system PA i wyjście monitorowe Booth. Dodatkowo, oba systemy Cue są połączone, umożliwiając interaktywne cue między wieloma wykonawcami.

Zbalansowane (symetryczne) wyjście MIX

W pełni zbalansowana szyna głównego miksu (zwykle spotykana tylko w bardzo wysokiej klasy analogowych konsolach studyjnych) – dająca > 110 dB zakresu dynamiki, lepsze tłumienie przydźwięków, niższy poziom szumów i przesłuchów.

Master Filter

Master Filter składa się z filtra górnoprzepustowego (HPF), dolnoprzepustowego (LPF) i kontroli rezonansu (RES) do regulacji ostrości filtra górnoprzepustowego. Master Filter może być używany jako efekt przemiatania częstotliwości lub jako narzędzie miksowania przy wstępnie ustawionych częstotliwościach, aby natychmiast odciąć niskie lub wysokie częstotliwości sygnału z dowolnego kanału kierowanego do filtra. Sygnały mogą być kierowane do MF za pomocą przełącznika Filter select znajdującego się na każdym kanale.

Trzypasmowy korektor Master EQ

Trzypasmowy korektor główny z asymetrycznym tłumieniem/podbiciem (-20/+6 dB), który może być używany jako efekt, a także jako narzędzie do korekcji częstotliwości.

Dwupasmowy Booth EQ

Dwupasmowy korektor pozwalający użytkownikowi dostosować pasmo przenoszenia na wyjściu monitorowym Booth do własnych preferencji.

ZERO Crossing Circuitry

Układy wewnętrznego routingu wykorzystują system wykrywania przejścia sygnału przez zero, który pomaga zminimalizować artefakty przełączania audio przy wyborze filtra kanału, włączaniu/wyłączaniu filtra głównego i włączaniu/wyłączaniu korektora głównego. 

Wysokiej jakości komponenty

Wysokiej jakości komponenty, z których każdy kontroluje jedną konkretną funkcję, zapewniając intuicyjne, kreatywne występy na żywo.

Zewnętrzny zasilacz

Mikser jest zasilany zewnętrznym zasilaczem 90 W/24 V. 24 V z zewnętrznego źródła jest konwertowane na napięcie +/- 20 V dla analogowych szyn zasilających, za pomocą technologii przełączania wysokiej częstotliwości, co zapewnia MODEL 1 jeden z najwyższych zapasów sygnału.

Dwa gniazda zasilania

MODEL 1 oferuje możliwość zasilania przy pomocy dwóch niezależnych zasilaczy. Ta funkcja – dostępna w konsolach nagłośnieniowych i nagraniowych – może zapewnić większe bezpieczeństwo dzięki jednoczesnemu zasilaniu miksera z drugiego źródła. W aplikacjach takich jak festiwale muzyczne każdy zasilacz może być zasilany z osobnych faz sieciowych. W przypadku zaniku jednej fazy, drugi zasilacz automatycznie przejmie zasilanie miksera.

Zbudowany w Wielkiej Brytanii

Zbudowany w Wielkiej Brytanii przy współpracy z partnerami – DiGiCo i Allen & Heath – z wykorzystaniem aluminiowej/stalowej obudowy w celu uzyskania maksymalnej wytrzymałości i minimalnej wagi, zoptymalizowanej pod kątem touringu, klubów i występów na żywo.

Złącza D-Sub

Dwa w pełni zbalansowane wejścia TASCAM DB25 odbierające wszystkie 8 kanałów stereo dla szybkich połączeń z zewnętrznymi kartami dźwiękowymi i dodatkowej elastyczności w instalacjach klubowych. W pełni zbalansowane wyjście TASCAM DB25 służące do wysyłania sygnałów Master, Aux 1 & 2 Sends i Cue B za pomocą jednego złącza w celu realizacji szybkich połączeń z zewnętrznymi kartami dźwiękowymi i dodatkowej elastyczności w instalacjach klubowych.

Wyjście Rec Out z przodu miksera

Zamontowane na przednim panelu, w górnej części sekcji Master, gniazdo RECORD OUT – Jack TRS 3,5 mm dostarcza sygnał po korektorze Master EQ do rejestracji przed tłumikiem. Poziom nominalny to -2 dB.