19-02-2009

Jakub Krzywak
Poznań Media Expo 2009 to pierwsza edycja tego typu targów w Poznaniu. Pierwsza edycja targów telewizyjnych ściągnęła do hal Międzytnarodowych Targów Poznańskich sporą liczbę odwiedzających.
Podczas targów zaprezentowało się ponad 35 wystawców z kilkunastu krajów (Włochy, Niemcy, Szwecja, Litwa, Polska). Powierzchnia 5.000 m2 dała możliwość zaprezentowania najnowszego sprzętu i technologii wykorzystywanych w technikach telewizyjnych.
W trakcie targów oprócz zaprezentowania przez wystawców najnowszych propozycji technik telewizyjnych przeprowadzone były liczne konferencje i wydarzenia. To między innymi prezentacja polskich projekcji kinowych przygotowanych przez Krajową Izbę Producentów Audiowizualnych.
Spore zainteresowanie przyniosły spotkania panelowe odbywające się przez cały czas trwania targów. I tak pierwszy dzień odbył w dobie tematyki nowych technologii (cyfryzacja). Spore zainteresowanie przyniosła również debata – „Co dalej telewizjo?”. Wzięli w niej udział przedstawiciele praktycznie wszystkich instytucji mediów elektronicznych.
Ostatni dzień był przeznaczony na tematykę „Programingu” i tematyce samej reklamy, a także jej granic pomiędzy przekazem merytorycznym a komunikatem.
Ciekawa oferta wystawców i panelu dyskusyjnych na pewno przyczyni się do tak dużego zainteresowania targami w przyszłym roku.