16-06-2009

Jakub Krzywak

16 czerwca 2009 roku w warszawskim Studio Polskiego Radia S2, przy ulicy Woronicza 17 odbyły się warsztaty zorganizowane przez polskiego dystrybutora firmy Solid Stage Logic – firmę AudioTech z Warszawy.

Tematem przewodnim warsztatów była koncepcja nowoczesnego studia hybrydowego czyli „Koniec ery DAW”. Podczas warsztatów zaprezentowane zostały nowości 2009 roku marki SSL (MATRIX, DUENDE, seria X-Logic, konsolet AW900+, Duality). Po wykładzie liczne grono zainteresowanych osób mialo możliwość zadawania pytań na temat dalszego rozwoju produktów firmy SSL. Wiele pytań odnosiło się również do codziennego użytkowania wyżej wymienionych produktów.

O samym pomyśle organizacji warsztatów, oraz kolejnych kierunkach rozwoju  firmy rozmawiałem z Panią Anną Domańską, właścicielką firmy AudioTech.

Jakub Krzywak [realizator.pl]

Proszę powiedzieć jaka jest historia powstania firmy AudioTech, oraz jakie kierunki ekspansji firmy planuje Pani w niedalekiej przyszłości?

Anna Domańska [AudioTech]

AudioTech powstało w 2002 roku trochę przez przypadek, ale przede wszystkim z pasji Jacka Domańskiego, który zajmował się muzyką od zawsze. Na początku zaczeliśmy od trzech marek: TLAudio, Electrix, Novation.

W późniejszym okresie naszą ideą było dodawanie do naszej oferty kolejnych marek. W efekcie w ofercie firmy AudioTech pojawiły się naprawdę topowe marki nie tylko takie jak SSL (dzisiejszy temat warsztatów), ale również Adam Audio, Brauner, Vovox, oraz Elisia która aktualnie jest marką na razie początkującą, ale bardzo dobrze się zapowiadającą.

Przez te 7 lat firma bardzo się rozrosła nie tylko ze względu na marki, ale również na ludzi którzy pojawili się w strukturach firmy AudioTech. A więc wiele się wydarzyło.

Ostatni rok, a właściwie ostatnie miesiące były dla nas jako firmy bardzo trudne ponieważ Jacek zmarł na początku stycznia tego roku. Dla mnie, również prywatnie był to okres bardzo trudny. Zdecydowałam się jednak pokierować firmą, którą zbudował Jacek.

Chciałabym, aby to co zbudował Jacek trwało i aby jego wizje były realizowane dalej, a więc idąc w tym kierunku dołączyliśmy kolejną markę: Primacoustic – panele akustyczne. Nadal chciałabym, aby firma AudioTech się rozwijała w takim samym dynamicznym tempie jak ma to miejsce teraz.

Jakub Krzywak [realizator.pl]

Na czym szczególnie koncentruje się firma AudioTech?

Anna Domańska [AudioTech]

To na czym koncentrujemy się teraz to naprawdę topowe marki przeznaczone dla studiów nagrań, oraz realizatorów dźwięku. Nie jest naszym zamiarem kierować się w jakieś nowe nisze czy też sprzęt masowy dlatego, że naszym celem jest oferowanie sprzętu naprawdę wysokiej jakości.

Nową dziedziną, którą rozwijamy jest dział Hi-Fi. Genezą jest marka Adam Audio, która bardzo mocno funkcjonuje na rynku profesjonalnym i od pewnego czasu rozwija swoją ofertę o monitory Hi-Fi.

Jakub Krzywak [realizator.pl]

A jak to wygląda w sensie samej sprzedaży. Wiadomo, że są to marki topowe, a więc i dość kosztowne. Czy na polskim rynku jest, aż takie zapotrzebowanie na tego typu sprzęt?

Anna Domańska [AudioTech]

Analizy sprzedażowe na dzień dzisiejszy zadowalają. Gdyby nie to, że z roku na rok nasza sprzedaż rośnie nie zwiększalibyśmy naszego zatrudnienia w firmie.

W ciągu ostaniego półrocza dołączyły do nas dwie całkiem nowe osoby. Budowanie działu Hi-Fi jest w tym momencie na razie inwestycją, którą finansuje część studyjna, rozwijająca się na tyle dobrze, że pozwala to na uruchamianie nowych dziedzin przynoszących ewentualne zyski po roku, a może nawet dłuższym okresie czasu.

Jakub Krzywak [realizator.pl]

Czyli skupiacie się jedynie na markach przeznaczonych na rynek studyjny czy też może są zamiary wejścia na rynek dystrybucji marek  przeznaczonych na estradę?

Anna Domańska [AudioTech]

Jak to mówią nigdy nie mów nigdy, a więc nie chcę mówić, że nigdy nie wejdziemy w rynek profesjonalnego nagłośnienia czy też oświetlenia. Może to się się w przyszłości zmienić. Na razie w naszym segmencie dzieje się na tyle dużo, że nie mamy takich planów w najbliższej przyszłości. Naszym nowym kierunkiem są właśnie na dzień dzisiejszy panele akustyczne i nowa marka w ofercie firmy – Primacoustic.

Jeszcze jest wiele do zrobienia w segmencie rynku studyjnego więc chcielibyśmy zająć się jak na razie właśnie tymi kierunkami  naszej działalności. Utrzymujemy jednak kontakty z kilkoma producentami sprzętu typowo estradowego, którzy są zainteresowani abyśmy zajęli się ich dystrybucją na polskim rynku, ale dla nas byłoby to wejście na nowe rynki więc na razie są to jedynie rozważania czysto teoretyczne.

Jakub Krzywak [realizator.pl]

Dziękuję za rozmowę i życzę sukcesów w dalszym rozwoju firmy

Pliki do pobrania