06-03-2012

Jakub Krzywak

AEA to producent doskonałych mikrofonów wstęgowych oraz dedykowanych przedwzmacniaczy uzywanych m.in. w Hollywood. Przykładem może być AEA A440. Zachowuje wszystkie zalety legendarnego, klasycznego RCA 44: ciepłe brzmienie i stylowy wygląd, a jego sygnał jest tak mocny, że nie uwierzysz dopóki go nie usłyszysz!

Podobnie jak inne mikrofony z serii Big Ribbon Mics, wymaga bardzo niewielkiej korekcji i jest wolny od rezonansów w paśmie słyszalnym.

Zapoznaj się z szeroką ofertą mikrofonów, przedwzmacniaczy, oraz akcesoriów AEA!

Chciałbyś osobiście sprawdzić możliwości brzmieniowe mikrofonów? Napisz do Adama:

 

AEA KU4

AEA KU4
to jedyny mikrofon, który łączy w sobie ciepłe i łagodne brzmienie klasycznego mikrofonu wstęgowego RCA oraz superkardioidalną charakterystykę kierunkową. Musisz umieścić wstęgę w konkretnym miejscu, ale chcesz odizolować dźwięki dochodzące z tyłu? Rozwiązaniem jest KU4. Przekonaj się na własną rękę, dlaczego mikrofonów RCA używano od dekad we wszystkich wielkich studiach Hollywood.

AEA A440

AEA A440
to najcichszy mikrofon, jaki kiedykolwiek stworzono. Zachowuje wszystkie zalety klasycznego RCA 44: ciepłe brzmienie i stylowy wygląd, a jego sygnał jest tak mocny, że nie uwierzysz dopóki go nie usłyszysz. Podobnie jak inne mikrofony z serii AEA Big Ribbon Mics™, wymaga bardzo niewielkiej korekcji i jest wolny od rezonansów w paśmie słyszalnym. Obecnie na rynku nie ma innego produktu podobnego do A440 – każde profesjonalne studio powinno mieć go na wyposażeniu.

AEA R44

AEA R44
Nawet w momencie, gdy mikrofony wstęgowe wyszły z mody, RCA 44 okazał się ponadczasowy: studia z całego świata i profesjonaliści zgłaszali na niego zapotrzebowanie. Firma AEA nie poszła na łatwiznę – stworzyła wierną, w pełni sprawną replikę. W jednym z ostatnich wywiadów Les Paul powiedział, że 44 wciąż jest jego ulubionym mikrofonem. Na całym świecie używają go tacy producenci i inżynierowie dźwięku jak Bruce Swedien, Kevin Bacon, Shawn Murphy, czy John Kurlander. Co więcej, na planie co drugiego filmu nagrywanego obecnie w Los Angeles znajduje się 44.

AEA A840

AEA A840
Dzięki temu, że A840 ma znacznie mniejszy efekt zbliżeniowy niż A440, idealnie sprawdzi się jako mikrofon punktowy (spot mic) – został zaprojektowany tak, aby móc umieścić go do 30 cm od źródła dźwięku bez zniekształcenia basów. Używając A840 nagrasz instrumenty smyczkowe, dęte, bębny, klawisze, wokale i o wiele więcej –  z wdziękiem i łatwością, które zapewniają tylko mikrofony Big Ribbon™.

AEA R84

AEA R84
to mikrofon z serii Big Ribbon™ w przystępnej cenie, który spełni oczekiwania większości wymagających profesjonalistów. Jeśli wstęgi to dla Ciebie nowość, czeka Cię miła niespodzianka! Zdaniem doświadczonych użytkowników R84 to rewelacyjny, uniwersalny mikrofon, doskonale nadający się do nagrywania solo i punktowego. Niezależnie od zastosowania na jakie się zdecydujesz, R84 zawsze zachwyca. To bardzo dobry przykład naturalnego brzmienia i ósemkowej kierunkowości, jaką oferują wysokiej klasy mikrofony wstęgowe.

AEA R88 mk2

AEA R88 mk2
to para mikrofonów Big Ribbon™  w układzie Blumleina w jednej, wygodnej obudowie. Jego konstrukcję oparto na uznanym R84. Ten z kolei był wzorowany na uwielbianym RCA44. R88 zoptymalizowano pod kątem naturalnego pasma przenoszenia i precyzyjnego efektu stereo. Dzięki zastosowaniu geometrii dużej wstęgi (LRG) uzyskano rozszerzony zakres basów, jak w klasycznym R44 i cenionym R84. Złożone dźwięki smyczków, strun czy talerzy brzmią wyjątkowo dzięki czystemu i gładkiemu zakresowi wysokich częstotliwości R88. To doskonały mikrofon do nagrywania orkiestr i chórów. Sprawdzi się też świetnie w zastosowaniach studyjnych: do sekcji dętej czy jako overhead do bębnów.

AEA R92

AEA R92
to najnowszy model w rodzinie mikrofonów AEA. Został skonstruowany tak, aby optymalnie wykorzystać możliwości Big Ribbon™ w nagrywaniu z bliska. Ograniczenie efektu zbliżeniowego wzmacniającego basy oraz doskonała osłona przed podmuchami sprawia, że idealnie nadaje się do nagrywania z bliska (15-30 cm) wzmacniaczy gitarowych, wokali, perkusji itd. Dodatkowo, znany z R88 zakres wysokich częstotliwości o gładkim brzmieniu, w R92 został jeszcze rozszerzony. Dzięki temu dźwięk R92 jest naprawdę wyjątkowy.

AEA RPQ

AEA RPQ
Przedwzmacniacz do mikrofonów wstęgowych RPQ z funkcją Curve-Shaping posiada dwa wysokiej jakości przedwzmacniacze z wysokim gainem i bardzo niskim poziomem szumów. Zapewnia szybkość, precyzję i headroom niezbędne do uzyskania wysokiego standardu nagrań. Dzięki tranzystorom JFET można uzyskać do 80dB czystego, cichego wzmocnienia z rozszerzonym pasmem przenoszenia. Dostępny zakres dynamiki zapewnią doskonałą współpracę z każdym z Twoich mikrofonów.

AEA TRP - The Ribbon Pre

The Ribbon Mic Pre
Ribbon Mic Pre to nowy przedwzmacniacz, zaprojektowany specjalnie dla mikrofonów wstęgowch. Nie wymaga zasilania phantom i osiąga 83 dB czystego wzmocnienia. TRP to superszybki, dwukanałowy przedwzmacniacz JFET. Został stworzony z myślą o osiągnięciu możliwie najniższego poziomu szumu. Rezygnacja z zasilania phantom pozwoliła na osiągnięcie najkrótszej drogi sygnału i na wyeliminowanie obwodów powodujących szumy.

Ozdobne obudowy i repliki mikrofonów
Wygląd mikrofonów z serii 44 i 77 RCA robi wrażenie. AEA oferuje wysokiej klasy reprodukcje korpusów do mikrofonów, a także replikę korpusu R-44. Na zamówienie wykonuje plakietki na mikrofony z wybraną nazwą lub logo, a także graweruje korpusy mikrofonów.

Części do mikrofonów  RCA
Części do mikrofonów wstęgowych RCA przez wiele lat były niedostępne. AEA produkuje i oferuje szeroki wybór części zgodnych z oryginalną specyfikacją. Jon Sank, inżynier odpowiedzialny za produkcję RCA w latach 1960-1976, osobiście sprawdził dokładność projektów firmy AEA.

Modułowe statywy mikrofonowe
Pierwszym produktem AEA były wysokie, przenośne statywy. Statywy z wysięgnikiem, statywy, które można złożyć i schować do walizki, statywy 70-centymetrowe. Wysokie czy niskie – AEA posiada je wszystkie.

Modułowe akcesoria do rozmieszczania mikrofonów
“Rozmieszczenie, rozmieszczenie…” to mantra każdego inżyniera dźwięku. Umiejscowienie mikrofonów jest kluczowe dla jakości nagrania, ważniejsza od niego jest tylko inspiracja muzyczna. Akcesoria AEA pomogą szybciej znaleźć odpowiednie miejsce dla mikrofonów w każdym układzi.

 

Pliki do pobrania