16-12-2016

Jakub Krzywak

Położony w kwitnącej dzielnicy North Park w San Diego, wieloformatowy teatr, to miejsce, w którym odbywają się przeróżne eventy, zarówno muzyczne, rozrywkowe jak i biznesowe. Teatr w swoich progach pomieści 1100 osób, a na swojej scenie gości produkcje teatralne, filmowe i koncerty.

Obserwatorium North Park znajduje się w budynku kina, które funkcjonowało do 1929 roku. Po dziś dzień jest to jedno z ulubionych  miejsc rozrywkowych w okolicy. Obecni właściciele przejęli obiekt w 2015 roku.

Szybko zrobili rozeznanie wśród sprzętu audio, który wykorzystują znane zespoły, a także te, które dopiero zaczynają swoją karierę muzyczną.

Poprzedni właściciele mieli podobną wizję co do tego miejsca, nie udało im się jednak jej zrealizować mówi Garett Wysocki, kierownik dźwięku w Obserwatorium. System audio, który tu zastaliśmy nie spełniał naszych oczekiwań – był praktycznie bez mocy. Skarżyli się na niego również goście i  artyści występujący na scenie obserwatorium. Pierwszą rzeczą, którą zajęliśmy się po przejęciu obiektu, były poszukiwania i odsłuchy systemów, które spełniły by oczekiwania nasze jako właścicieli, a także potencjalnych gości i artystów.

Jedną z osób, z którą kontaktował się Wysocki był Jesee Adamson, ówczesny dyrektor do spraw dźwięku w Sound Image. W Obserwatorium zaprezentowali nam dwa systemy, jednym z nich była seria S10 Adamson Systems.

Przede wszystkim zależało mi na jakości i zasięgu dźwięku, a w momencie gdy usłyszałem S10 wiedziałem, że znalazłem dokładnie to, czego szukałem. Jakość dźwięku powaliła mnie na kolana. Obecnie w Obserwatorium nie ma miejsca, do którego dźwięk dociera w słabszym stopniu.

Sound Image, Adamson, Wysocki, a także Ryan Blank, dyrektor operacyjny Obserwatorium, połączyli siły by stworzyć system, który udźwignie dźwięki prezentowane przez przedstawicieli różnych gatunków muzycznych. Finalnie zainstalowany system składa się z symetrycznego systemu frontowego złożonego z 8 urządzeń S10 i 4 basów E119 na stronę.  System wyposażony jest w dwa najnowsze kevlarowe neodymowe 10” przetworniki ND10-LM I 1,5” driver kompresyjny NH4TA2. Obudowa zawiera komorę kształtującą dźwięk, która emituje lekko zakrzywioną falę dźwiękową o nominalnej dyspersji 110° horyzontalnie i 10° wertykalnie. System jest napędzany końcówkami mocy Lab.gruppen PLM 10000Q I PLM 20000Q wyposażonymi w processing Lake.

Misją właścicieli było stworzenie miejsca w San Diego,  w którym muzyka na żywo będzie grana w najlepszej jakości – mówi Wysocki. Jak na razie wszystko idzie zgodnie z planem. Wszystkie bilety na nasze wydarzenia są wyprzedane i szczęśliwie cieszymy się najlepszą reputacją w okolicy” – podsumowuje Wysocki.

Pliki do pobrania