18-10-2011

Jakub Krzywak

Avid rozszerzył linię swoich najpopularniejszych interfejsów M-audio z  serii Fast Track o dwa nowe modele C400 i C600. Avid zastosował tu przetwarzanie o parametrach 24-bit/96 kHz, wysokiej jakości przedwzmacniacze, krótkie tory audio, duży regulator Volume oraz  technologie MX Core DSP opartą o układy znane z serii Fast Track Ultra. Dwa nowe modele C400 i C600 komunikują się z komputerami Mac lub PC za  pośrednictwem złącza USB 2.0 i posiadają desktopową architekturę z łatwo dostępnymi manipulatorami znajdującymi się na górnym panelu.

Fast Track C400 udostępnia swoim użytkownikom w sumie cztery wejścia oraz sześć wyjść. Do dyspozycji mamy dwa wejścia typu combo (XLR/jack) dla sygnałów mikrofonowych i liniowych. Dodatkowo interfejs posiada parę wejść instrumentalnych (jack 1/4”) z przełącznikami wyboru źródła front/rear na górnym panelu. Wejścia mic/line posiadają tłumiki 20-decybelowe oraz zbiorczy włącznik zasilania Phantom. Fast Track C 400 posiada też cztery symetryczne wyjścia analogowe, wyjście słuchawkowe z  niezależnym regulatorem poziomu, złącza cyfrowe S/PDIF oraz MIDI. W  wydzielone sekcji monitoringu na górnym panelu znajdziemy duży regulator poziomu oraz przełączniki wyboru odsłuchu podłączonego do dwóch par wyjść. Podczas nagrań użytkownicy będą mogli korzystać z praktycznie bezlatencyjnego odsłuchu oraz pokładowych efektów delay i reverb wspomagane przez software’owy mikser MX Core DSP oparty o układ stosowane w serii Fast Track Ultra. Nowością jest programowany przycisk multi, do którego można przypisać sekwencję aż 8 kolejnych komend. Dzięki temu można usprawnić nagrywanie przypisując przykładową sekwencje komend typu record, stop, powrót do początku. Przycisk obsługuje skróty klawiaturowe ASCII lub komendy z popularnych programów takich jak Pro Tools, Cubase, Logic, Live, Reason.

Fast Track C600 wyposażono w sześć wejść oraz osiem wyjść. Cztery wejścia typu combo (XLR/jack) obsługują sygnały mikrofonowe i liniowe. Tak samo jak w C400 interfejs posiada parę wejść instrumentalnych (jack 1/4”) z przełącznikami wyboru źródła front/rear na górnym panelu a  wejścia mic/line posiadają tłumiki 20-decybelowe. Zasilanie Phantom podzielono na 2 sekcje dla wejść 1-2 i 3-4. Mamy tu sześć symetrycznych wyjść analogowych, 2 niezależne wyjścia słuchawkowe, złącza cyfrowe S/PDIF oraz MIDI. W wydzielonej sekcji monitoringu dodatkowo znalazły się przyciski transportu oraz przełączniki wyboru odsłuchu podłączonego do trzech par wyjść. Tak samo jak w C400 użytkownicy będą mogli korzystać z praktycznie bezlatencyjnego odsłuchu oraz pokładowych efektów delay i reverb wspomagane przez przez software’owy mikser MX Core DSP oraz programowanego przycisku Multi. Interfejs przy zasilaniu przez złącze USB oferuje wejścia 1-2, wyjścia 1-4 oraz jedno wyjścia słuchawkowe. Pełna funkcjonalność interfejsu dostępna jest podczas zasilania z zasilacza, który jest dołączony do zestawu.

Do obu kart dołączono oprogramowanie Pro Tools SE. Karty dostępne są także w atrakcyjnych cenowo zestawach z Pro Tools M-Powered 9.

Pliki do pobrania