15-02-2018

Jakub Krzywak

Firma Genelec w tym roku obchodzi 40 rocznicę istnienia. Z tej okazji producent przygotowuje serię specjalnych działań. Genelec planuje oficjalne urodzinowe wydarzenie w lecie, wydanie specjalnej książki, wprowadzenie nowej limitowanej edycji monitorów oraz konkurs dla kompozytorów współorganizowany z Boiler Room (globalną platformą internetową transmitującą sesje muzyczne na żywo).

W 1978 Ilpo Martikainen założył firmę Genelec wraz z Topi Partanen. Wtedy ropoczęła się przygoda, która wpłynęła na świat profesjonalnego audio. Ilpo i Topi stworzyli aktywny monitor studyjny S30 dla fińskiego nadawcy radiowo-telewizyjnego YLE. Ten moment stanowił kamień milowy w historii rozwoju profesjonalnego monitoringu audio. S30 cechował się naturalnym brzmieniem i zdolnością dostosowywania do różnych warunków akustycznych. Inżynierowi pokazali jak bardzo są zdeterminowani by zapewnić użytkownikowi wiarygodne narzędzie odsłuchowe oraz możliwość kalibracji – i te zasady do dzisiaj stanowią fundament filozofii Genelec.

Genelec, zachęcony powiększającym się gronem klientów i osiągnięciami, wprowadzał nowe produkty jak monitor 1035 czy technologie Directivity Control Waveguide i Minimum Diffraction Enclosure. W 1991 roku monitor bliskiego pola 1031 zmienił świat monitoringu audio po raz kolejny, stając się niedoścignionym standardem w branży. Mijały dekady, a organizacja Genelec zyskiwała coraz lepszą reputację wraz z rosnącą popularnością monitorów serii 8000 oraz systemu kalibracji Smart Active Monitoring i oprogramowania GLM. Przez te wszystkie lata badania, rozwój i przede wszystkim pasja do udoskonalania brzmienia sprawiły, że firma zyskała niezachwianą międzynarodową pozycję.

Oprócz spektakularnego urodzinowego wydarzenia, w ciągu tego roku odbędą się konkursy z atrakcyjnymi nagrodami – wśród nich między innymi wycieczka do fabryki Genelec w Finlandii i konkurs dla kompozytorów organizowany we współpracy z Boiler Room. W kanałach social media (Facebook, Instagram firmy Genelec)  trwa kampania hashtag #Genelec40th. Wszystkich, którzy są użytkownikami sprzętu Genelec  zachęcamy do dzielenia się wspomnieniami i doświadczeniami oznaczając posty hashtagiem #Genelec40th. W ciągu tego roku, Genelec będzie też publikował filmy o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości firmy. Dodatkowo, książka z okazji 40. rocznicy działalności przedstawi nowe spojrzenie na ostatnie cztery dekady.

„Świętowanie 40-lecia Genelec jest niezwykłym wydarzeniem, biorąc pod uwagę wprowadzone przez naszą firmę innowacje oraz fakt, że cały czas dążymy do perfekcyjnego brzmienia tak samo, jak na początku” – skomentował dyrektor generalny Genelec Siamäk Naghian. „Ten rok świętowania dedykujemy wszystkim, którzy pozwolili nam być tu gdzie jesteśmy – użytkownikom Genelec na całym świecie, naszym dystrybutorom i sprzedawcom, prasie, naszym cenionym pracownikom i oczywiście założycielowi Genelec, Ilpo, którego filozofia cały czas nam przewodzi.”

Aby poznać szczegóły specjalnych wydarzeń i konkursów rocznicowych, śledź stronę www.genelec.com i kanały społecznościowe Genelec.