30-05-2018

Jakub Krzywak

Lorde czyli nowozelandzki wokalista, autor tekstów i producent muzyczny wziął udział w międzynarodowej trasie koncertowej Melodrama. Trasa koncertowa była powiązana z wydaniem nowego albumu artysty. Koncerty odbyły się również podczas największych letnich festiwali. Na froncie za konsoletą usiadł Philip J. J Harvey, który miał do swojej dyspozycji najnowocześniejszą technologię przetwarzania dźwięku wymyśloną przez firmę L-Acoustics czyli L-ISIS. Z taką innowacją musi współgrać cały system. Konsoleta to jedno z ważniejszych elementów decydujących o poziomie brzmieniowym. Philip wybrał SSL Live do realizacji tej trasy koncertowej.

Sceniczne było dość prosto… akustyczna perkusja, wzmacniacz gitarowy i wokale plus sample perkusyjne i instrumenty klawiszowe. „To ładna, cicha scena” – mówi Harvey. Na konsolecie dużą część zajęły instrumenty klawiszowem, samplery, itp. W sumie zajęte zostały 34 kanały wejściowe.

SSL L500 Plus została dostarczona przez firmę Firehouse Productions której siedziba mieści się w Las Vegas. „Uwielbiam brzmienie tej deski”, „Wybrałem SSL’a ponieważ wiedziałem, że odda wierność dźwięku” – mówi Harvey.

Harvey używał przedwzmacniaczy SuperAnalogue, które dzielił między FOH, a monitory. Najważniejsza była nieskazitelność dźwięku w kanałach wejściowych.

Najważniejszym elementem pracy realizatora jest jego kreatywność. Harvey mocno eksperymentował. Skupił się na jakości źródeł dźwięku, ścieżce sygnału, oraz samym przetwarzaniu, a nie tylko na architekturze całego systemu. Jak sam mówi: „Przejrzystość, którą dostałem jest wspaniała”.

Połączenie systemy SSL’a z technologią L-ISIS to rewelacyjne połączenie. Po koncercie w Staples Cener w Los Angeles wielu z zaproszonych widzów bezpośrednio po koncercie dopytywała jak udało się wydobyć tak niesamowity dźwięk…