25-07-2018

Jakub Krzywak

Tegoroczna edycja duńskiego festiwalu Roskilde Festival zgromadziła ponad 130 000 widzów podczas ośmiu dni występów muzycznych 184 artystów, w tym Bruno Marsa, Eminem, Gorillaz, Nick Cave i The Bad Seeds, Massive Attack, Nine Inch Nails, David Byrne i Khalid. Wszystkie sceny – od małej i intymnej Gloria do masywnej sceny Orange – były nagłasnianie przez systemy Meyer Sound.

Odbywający się nieprzerwanie od 1971 roku Festiwal w Roskilde jest najstarszym i największym wydarzeniem muzycznym i kulturalnym tego rodzaju w Europie Północnej.  Od początku działalności to festiwal non-profit, działający pod auspicjami Stowarzyszenia Charytatywnego Roskilde Festival.

Zgodnie z pięcioletnią umową podpisaną pod koniec zeszłego roku, wszystkie systemy nagłośnienia na wszystkich scenach Festiwalu Roskilde to Meyer Sound. Nagłośnienie jest dostarczane przez Bright Group, wiodącą europejską firmę zajmującą się wynajmem i integracją AVL. Techniczne zespoły Bright Group, Meyer Sound i festiwalu były w pełni zintegrowane, współpracując przy projektowaniu i wdrażaniu systemu.

Niemal 1000 głośników Meyer Sound zostało rozmieszczonych na ośmiu festiwalowych scenach, a także na wszystkich innych festiwalowych imprezach i zajęciach wymagających dźwięku. Zdecydowanie największy system zainstalowano na scenie Orange, składający się z głównych gron LEO i LYON z dodatkowymi gronami w oparciu o moduły LEOPARD i niezwykle potężny zestaw niskiej częstotliwości złożony z elementów 1100-LFC i 900-LFC.

Systemy na sceny Arena, Avalon i Apollo zostały zbudowane wokół głównych gron LYON, a systemy LEOPARD spełniły swoje zadanie na scenach Pavilion, Rising i Countdown. Niezwykły ładunek zestawów sub niskotonowych VLFC zapewnił zupełnie nowe wrażenia uczestnikom imprez z udziałem DJ’ów EDM w Apollo. Liniówki LINA, najnowsze i najmniejsze z Rodziny LEO, wystąpiły na scenie Gloria.