17-12-2012

Jakub Krzywak

Firma Allen & Heath udostępniła nowe oprogramowanie do systemu iLive w wersji 1.9, wyposażone w szereg udoskonaleń, w tym nowy korektor graficzny, korektor dynamiczny, kompresor wielopasmowy oraz szerszy zakres kontroli poprzez protokół MIDI. Uaktualnienie oferuje również udoskonalenia funkcjonalności oprogramowania iLive Editor oraz aplikacji MixPad. Nowe oprogramowanie można ściągnąć bezpłatnie ze strony producenta.

Wszystkie 32 kanały wyjściowe korzystają teraz z dodatkowych pasm korektorów graficznych w zakresie niskich częstotliwości oraz czterech emulacji z następującymi algorytmami do wyboru: klasyczny, 1/3 oktawy ze stałą dobrocią (Constant-Q), z proporcjonalną dobrocią do wzmocnienia (Proportional-Q) oraz Digi-Q, który zapewnia minimalną interakcję między pasmami, a także nowy asymetryczny Hybrid. Wszystkie typy korektorów posiadają podgląd charakterystyki korekcji, wraz z podglądem sygnału poprzez RTA. Algorytmy umożliwiają odsłuch oraz podgląd w czasie rzeczywistym bez konieczności zapisywania i ponownego przywoływania wprowadzonych ustawień.

Do efektów, dostępnych w zakładce FX dodano dwa wielozakresowe kompresory (3 i 4-pasmowe) oraz 4-pasmowy korektor graficzny. Dodatki te dają realizatorom kompletny zestaw narzędzi, które umożliwiają pełną kontrolę zakresu dynamiki poszczególnych kanałów czy grup kanałów lub kształtowania finalnego brzmienia miksu.

Wśród wielu nowych rozwiązań 1.9 oferuje szereg ulepszeń takich jak ulepszenie koherencji miksu, selektywne łączenie banków kanałów na sterownikach, określenie szerokości panoramy dla kanałów stereofonicznych (Width) oraz trybu pracy kanałów mono oraz stereo (LR, RL, Mono, M/S i inne). Wprowadzono również „bypass” dla funkcji opóźnienia (delay), przewidzianej dla każdego toru wejściowego i wyjściowego.

Istotną kwestią są nowe rozwiązania zaprojektowane pod kątem konsolet pracujących w instalacjach stałych, które dotyczą zakresu kontroli uprawnień użytkownika oraz elastyczności pracy w sieci. Ulepszenia dotyczą również synchronizacji dźwięku, opcji routingu sygnałów oraz sterowania sieciowymi kartami audio (w przypadku, kiedy jednostka iDR jest wyposażona w ekspander xDR-16).

Kluczowe cechy, o które został wzbogacony program iLive Editor to nowe okno Quick Input Setup, podobnie jak w sterownikach serii iLive, oraz kontrola poprzez protokół MIDI przycisku Mix. W aplikacji MixPad pojedyncza warstwa użytkownika może teraz pomieścić do 32 kanałów, a także została wyposażona w kontrolę Tap Tempo dla wewnętrznych efektów oraz kontrolę panoramy, kiedy wysyłamy sygnały na szynę wyjściową Stereo Aux.

„Od samego początku inwestowaliśmy dużo energii, aby iLive znalazł swoje stałe miejsce w ścisłej czołówce konsolet cyfrowych. Mieliśmy to szczęście, że otrzymywaliśmy wsparcie i cenne uwagi od szerokiej i zróżnicowanej społeczności zaangażowanych użytkowników iLive’a. Ich feedback i entuzjazm miały znaczący wkład w sukces tego systemu. Najnowsze ulepszenia w zakresie oprogramowania znacząco poszerzają pole możliwości użytkownika, który otrzymał do dyspozycji m.in. dodatkowe algorytmy korektora graficznego, korektor dynamiczny czy też wielozakresową kompresję. Opracowaliśmy też wiele udoskonaleń, które ułatwiają pracę realizatorów, zarówno tych, którzy specjalizują się w realizacji na żywo, jak też tych, którzy pracują ze stałymi instalacjami na całym świecie.” komentuje Rob Clark, dyrektor działu badań i rozwoju.

 

Pliki do pobrania