19-03-2019

Jakub Krzywak

Hotel Gołębiewski to oaza luksusu w województwie dolnośląskim. Muszę przyznać, że od małego jeździłem do Karpacza wypoczywać z przyjaciółmi korzystając z uroków amatorskiej górskiej wspinaczki czy w późniejszym okresie próbując swoich sił na stokach narciarskich (z różnym skutkiem).

Karpacz od zawsze był turystycznym miasteczkiem – w przeważającej części skupionym na małych pensjonatach i przytulnych hotelach. Pamiętam początki budowy Hotelu Gołębiewski – przestrzeń na jakiej miał powstać kompleks była imponujący, ale dopiero kiedy ukończono budowę można było poznać pełną skalę.

Fot. Booking.com

Hotel Gołębiewski przypomina raczej kompleks do którego przyzwyczailiśmy się podczas urlopowania na tropikalnych plażach gdzie hotele są niejako twierdzami ze wszelkimi atrakcjami tego świata. Nie wychodząc z ogromnego budynku mamy do dyspozycji naprawdę ogrom atrakcji. Osobiście przypadła mi oczywiście do gustu siłownia oraz strefa sportowa. Ten hotel dysponuje również sporymi przestrzeniami do organizacji eventów i koncertów.

Wybraliśmy się na jeden z takich eventów podczas którego na scenie wystąpiła Natalia Szroeder. Za dźwięk tego dnia odpowiedzialna była wrocławska firma Pro-Jack Realizacja Imprez, którą prężnie dowodzi Jacek Łyskawa. Jacek czyli prawdziwy wulkan energii i specjalista od spraw wszelakich. Zapraszam na rozmowę o technologii 🙂

Realizator.pl: Trasę Wrocław – Karpacz pokonujesz chyba z zamkniętymi oczami?

Jacek Łyskawa [Pro-Jack Realizacja Imprez]: To prawda. Ze względu na miejsce stacjonowania mojej firmy oraz na dużą atrakcyjność Karpacza faktycznie dość często tutaj bywam. Dla nas jest to pokonanie około 120 kilometrów. W ostatnim czasie Karpacz zmienił się w prawdziwy kurort turystyczny w tej części Polski. Szkoda tylko, że wraz z popularnością tego miejsca nie zmieniła się infrastruktura drogowa i dojazd zajmuje coraz więcej czasu.

Hotel Gołębiewski to duży kompleks…

Obecnie ten obiekt jest chyba jednym z większych (jak nie największym) obiektem w Polsce który dysponuje tak dużym zapleczem noclegowym, gastronomicznym i konferencyjnym. Jednocześnie jest w stanie w jednym momencie przeprowadzić kilka różnych spotkań firmowych.

Scena z niskim podestem

W jakiej sali zazwyczaj wykonujesz montaż nagłośnienia?

Najbardziej popularne są w tym obiekcie dwie sale w których może bawić się nawet do 800 osób (jak to ma miejsce podczas balu sylwestrowego). Oczywiście nie są to jedyne miejsca na bankiety. Zdarzały się również realizacje na sali kinowej, na basenie lub na bardziej kameralnych salach: 50 – 200 osób.

Czy sale są wymagające akustycznie?

Sala 7.38, bo o niej mowa, jest jest dość trudna od strony akustycznej. Jest długa na ponad 60 metrów, szeroka na 30 metrów, połowa tej sali ma wysokość 5 metrów, a druga połowa ponad 8 metrów. Możesz sobie wyobrazić co się może wydarzyć na samym końcu…

Podejrzewam, że grasz tutaj najwięcej eventów?

Tak bym sobie życzył, ale obawiam się, że będąc w tym samym miejscu non stop popadłbym w rutynę, a tego chcę uniknąć. Jestem dość często w tym miejscu, ale jak to zazwyczaj bywa każda firma ma swoją zaufaną technikę na której musi polegać. „Grając” tutaj często wypracowałem sobie pewien schemat każdej z sal i teraz dużo łatwiej potrafię dopasować odpowiedni system do danego pomieszczenia uzyskując najlepszy efekt.

Jaki setup najlepiej się sprawdza?

Nie ma złotego środka. Czasem musimy zagrać blisko, a innym razem musimy wspierać się systemem liniowym. Jeszcze innym razem najlepszym rozwiązaniem okazuje się nagłośnienie punktowe. 

TW AUDiO VERA 20 (po lewej) i dedykowany amping w postaci wzmacniaczy mocy marki Lap.Gruppen

Zastosowanie kilku zestawów T24N załatwia sprawę?

Przy realizacji w sali gdzie jest nisko i wąsko to jest to na pewno dobre rozwiazanie. Zawsze chwaliłem tą paczkę i zawszę będę jej używał. Najlepszym dowodem na to jest zakup kolejnego systemu TW AUDiO PA SYS ONE. Skuteczność tego zestawu przechodzi moje wszelkie oczekiwania. Jak pamiętasz w czerwcu 2018 roku tylko 2 sztuki T24N były wykorzystane do nagłośnienia strefy kibica pod Halą Stulecia we Wrocławiu i w tej roli sprawdziły się rewelacyjnie. Największym zaskoczeniem dla mojego klienta był moment kiedy zobaczył ten głośnik wiszący na 8 metrach za banerem reklamowym. Od samego początku był przekonany, że to system liniowy 🙂

Pamiętam 🙂 W roli głównej Natalia Szroeder. Jak było?

Nadarzyła się okazja sprawdzenia nowego systemu firmy TW AUDiO – dokładnie chodzi o system VERA 20. Miałem już okazję słyszeć w plenerze ten system, ale tylko przy muzyce mechanicznej. To nie jest to samo co Live. Znając możliwości swoich zestawów na tej samej sali w Hotelu Gołębiewskim mogłem sprawdzić jak daje sobie radę VERA 20. Po rozmowie z firmą M.Ostrowski która jest dystrybutorem tej marki w Polsce oraz po rozmowach z realizatorami występujących artystów (Natalia Szroeder oraz Groove Cover) udało się przetestować właśnie ten set.

VERA 20 to zdecydowanie inny gabaryt…

Znając doskonale miejsce i poprzednie stosowane tutaj zestawy nagłośnieniowe powiem tyle, że byłem miło zaskoczony jakością, pokryciem, dynamiką i skutecznością VERY 20. Jestem przekonany, że jeśli tylko byłaby możliwość powieszenia zestawu o 1 – 1.5 metra wyżej to zamierzony efekt byłby jeszcze lepszy. Ale ze względów architektonicznych nie było to możliwe.

Objętościowo jest to mniejszy zestaw w stosunku do podwójnego zestawu PA SYS ONE. Zajmuje mniej miejsca w busie 🙂

FOH czyli centrum sterowania 🙂

Jak został zestrojony system pod konkretną salę w hotelu?

Do zainstalowania całego systemu posłużyliśmy się, jak to zawsze w takim przypadku, systemem EASE FOCUS. Natomiast samo zestrojenie systemu odbyło się za pomocą programu SMAART.

Jak oceniasz system pod względem riggowania, dynamiki i brzmienia?

Osobiście bardzo mi się podoba. Na plus przemawia intuicyjny system riggowania, wielkość zestawów oraz niska waga – element mobilności został zachowany. Bardzo chętnie widziałbym taki set u siebie w firmie. Jest jeszcze jeden atut: duża kompatybilność z innymi produktami firmy TW AUDiO sprawia, że przyjemnie się na tym pracuje.

Podasz dokładny setup?

Jasne. Wymienię po kolei:

  • Front: 12 x VERA 20, 6 x B32,
  • Frontfill: 2 x M12,
  • 1 x Tourack L,
  • 1 x SysRack L,
  • Front: 2 x Yamaha QL1 1 x Allen&Heath C5000.

Dzięki za rozmowę

Dziękuje również.

Fot. Jacek Łyskawa

Fot. Jacek Łyskawa

Fot. Jacek Łyskawa

Fot. Jacek Łyskawa

Fot. Jacek Łyskawa

Fot. Jacek Łyskawa

Fot. Jacek Łyskawa

Fot. Jacek Łyskawa

Fot. Jacek Łyskawa

|

| A | A