22-03-2009
Jakub Krzywak
Skrzypkowie i wiolonczeliści z pewnością docenią łagodny sposób w jaki mikrofon 4099 Violin reprodukuje detale dźwiękowe wartościowych instrumentów. Elegancki design nie utrudnia gry nawet w trakcie pełnego pasji występu.
DPA 4099 Violin jest wyjątkowym mikrofonem przypinanym oferującym legendarne brzmienie DPA znane z mikrofonów studyjnych. Nie jest to mikrofon wielozadaniowy – został zaprojektowany i zoptymalizowany na potrzeby pracy z instrumentami strunowymi. Wszystko po to by zapewnić najlepszy możliwy sposób montażu i dźwięk przy użyciu „na żywo”.W efekcie długoletnich badań i rozwijania technologii mikrofony pojemnościowe serii 4099 z charakterystyką superkardioidalną posiadają wyjątkowo niską skłonność do sprzężeń przy relatywnie dużym poziomie sygnału. Doskonale przygotowane do wiernego przenoszenia pełnego spektrum dynamicznego gitary jak również subtelności jej brzmienia wpisują się idealnie w rodzinę światowej klasy mikrofonów DPA.
Pomimo swego małego rozmiaru i eleganckiego, lekkiego designu, 4099 Violin jest niezwykle uniwersalny. Regulowana „gęsia szyjka” gwarantuje stabilne i powtarzalne ustawianie pozycji. Mikrofon może być z łatwością odczepiany i ponownie ustawiany lub przyczepiany do innego instrumentu przy użyciu jednej ręki. Przy czym uchwyt został zaprojektowany w taki sposób by nigdy nie zrobić ryski na wykończeniu Twojego instrumentu.
Przy użyciu adapterów DPA mikrofon 4099 Violin jest kompatybilny z każdym systemem bezprzewodowym, może być również użyty jako standardowy mikrofon kablowy zasilany napięciem phantom power 48V poprzez załączony wtyk XLR.
Sprawni użytkownicy mikrofonu z pewnością docenią prostotę przenoszenia go pomiędzy wieloma instrumentami w warunkach scenicznych.Ze swoimi uniwersalnymi możliwościami montowania i ustawień oraz niezwykle naturalnym dźwiękiem mikrofon 4099 Violin nie ma sobie równych w kategorii „mikrofon dla muzyka”. Kontynuując tradycję bezkompromisowej jakości DPA mikrofon ten osiąga najczystszą reprodukcję dźwięku instrumentu co przekłada się bezpośrednio na odwzorowanie pełnego spektrum ekspresji muzyka.