26-12-2011

Jakub Krzywak

Pierwsze warsztaty w ramach projektu „Workshop Recpublica Studios” rozpoczynają się już 13 stycznia 2012 r!
(13-15 styczeń 2012 r.).

Trzydniową sesję szkoleniową poprowadzi znany i ceniony realizator studyjny Andrzej Karp. W pierwszej części Workshopu uczestnicy poznają techniki nagrywania, edycji i miksu instrumentów perkusyjnych.

Do sesji szkoleniowej Andrzej zaprosił wyśmienitych muzyków sesyjnych: Piotra Pniaka, oraz Andrzeja Rajskiego (i nikt z nas nie powiedział w tym temacie jeszcze ostatniego słowa). Każdy z nich porusza się w innej stylistyce dzięki czemu rejestracja instrumentu będzie niesamowicie ciekawym doświadczeniem dla uczestników.

Prawdziwe podejście do perkusji i perkusisty! Mikrofonowanie, separowanie, adaptacja akustyczna, ale także jakże ważna komunikacja z muzykiem i wspólne eksperymentowanie!

Podsumowując: nagrywamy, miksujemy, oraz wykorzystujemy cenne autorskie patenty Andrzeja w tej materii!

A co w drugiej części naszego spotkania? Andrzej zapozna nas z własnymi technikami miksu. To właśnie te patenty, które sprawiają, że produkcje Andrzeja są tak wartościowe w branży!

1.  Start, czyli elementarne proporcje, podstawowe eq oraz pogłosy, jeśli naprawdę są potrzebne…

  • od czego zacząć miksowanie,
  • w którym momencie zacząć equalizacje,
  • dlaczego unikać equalizacji w początkowych etapach miksu,
  • czy i jak używać pogłosów,
  • grupowanie instrumentów i wspólne operacje na grupach,
  • obróbka kompleksowego materiału – czy, kiedy, jak

2.  Co można bezkarnie popsuć, żeby mix przypominał mix, a nie zrzut z tracków… (dotyczy też p. 5)

  • użycie procesorów efektowych,
  • edycja kreatywna śladów,
  • sposoby celowego nadużycia eq, kompresji i fx

3.  Jak w miarę niesłyszalnie używac kompresji, jak jej użyć słyszalnie, żeby było fajnie…

  • kiedy użyć kompresji cyfrowej, kiedy analogowej,
  • jak komprymować vocal,
  • czasy kompresji – gdzie szybko, gdzie wolno…

4.  Dlaczego i jak używać overdrive!

  • na których śladach można, na których nie,
  • po co przesterowywać,
  • clipping

5.  Dlaczego to wszystko się razem nie broni i po co ta cała postprodukcja? (nie dotyczy wiekszości klasyki i jazzu)

  • postprodukcja jako kreacja muzyczna,
  • delay, filter, overdrive i reverse – podstawowe narzędzia mikserskie,
  • automatyzacja miksu (na razie na etapie DAW),
  • co robić, kiedy czyjeś lub nasze nagranie wzbudza totalnie sprzeczne emocje,
  • jak oszukać nieprzyjaciela…

6.  Jak sensownie wyrównać perkusje, nie zabijajac groove’u oraz godnosci perkusisty (Michal Rypien, ultraedytor
perkusji karpich)

  • krótki, treściwy kurs prostingu śladów rytmicznych,
  • dlaczego nie musimy rownać,
  • dlaczego czasami musimy trochę wyrównać,
  • jak to robic na platformie ProTools

7.  Jak przygotować sesję do innego, obcego studia?

  • krótki opis technik opisywania i exportowania śladów,
  • czy używać automatyki,
  • dlaczego nie używać wspólnych kompresji

8.  Jak zacząć miksowac obcą sesję?

  • patrz punkt 1,
  • dlaczego warto spędzić czas ucząc się formy muzycznej miksowanego utworu,
  • opis obcej sesji według własnego nazewnictwa,
  • opis formy w postaci memory points

9.  Któredy do Zbąszynka i inne ciekawe historie…

  • miksowanie jest w sumie takie nudne,
  • niektórzy lubią miksować,
  • dlaczego autor niekoniecznie powinien miksować swoje utwory,
  • mix kontra remix

Dowiedz się więcej:

Karolina Herra (sprawy organizacyjne, płatności)
+48 784 062 753,

Jakub Krzywak (zapisy, merytoryka, organizacja zajęć)
+48 693 379 813,

Zajrzyj do naszego serwisu szkoleniowego (tam zawsze aktualne informacje): http://workshop.recpublica.com

Pliki do pobrania