26-12-2011
Jakub Krzywak
Pierwsze warsztaty w ramach projektu „Workshop Recpublica Studios” rozpoczynają się już 13 stycznia 2012 r!
(13-15 styczeń 2012 r.).
Trzydniową sesję szkoleniową poprowadzi znany i ceniony realizator studyjny Andrzej Karp. W pierwszej części Workshopu uczestnicy poznają techniki nagrywania, edycji i miksu instrumentów perkusyjnych.
Do sesji szkoleniowej Andrzej zaprosił wyśmienitych muzyków sesyjnych: Piotra Pniaka, oraz Andrzeja Rajskiego (i nikt z nas nie powiedział w tym temacie jeszcze ostatniego słowa). Każdy z nich porusza się w innej stylistyce dzięki czemu rejestracja instrumentu będzie niesamowicie ciekawym doświadczeniem dla uczestników.
Prawdziwe podejście do perkusji i perkusisty! Mikrofonowanie, separowanie, adaptacja akustyczna, ale także jakże ważna komunikacja z muzykiem i wspólne eksperymentowanie!
Podsumowując: nagrywamy, miksujemy, oraz wykorzystujemy cenne autorskie patenty Andrzeja w tej materii!
A co w drugiej części naszego spotkania? Andrzej zapozna nas z własnymi technikami miksu. To właśnie te patenty, które sprawiają, że produkcje Andrzeja są tak wartościowe w branży!
1. Start, czyli elementarne proporcje, podstawowe eq oraz pogłosy, jeśli naprawdę są potrzebne…
- od czego zacząć miksowanie,
- w którym momencie zacząć equalizacje,
- dlaczego unikać equalizacji w początkowych etapach miksu,
- czy i jak używać pogłosów,
- grupowanie instrumentów i wspólne operacje na grupach,
- obróbka kompleksowego materiału – czy, kiedy, jak
2. Co można bezkarnie popsuć, żeby mix przypominał mix, a nie zrzut z tracków… (dotyczy też p. 5)
- użycie procesorów efektowych,
- edycja kreatywna śladów,
- sposoby celowego nadużycia eq, kompresji i fx
3. Jak w miarę niesłyszalnie używac kompresji, jak jej użyć słyszalnie, żeby było fajnie…
- kiedy użyć kompresji cyfrowej, kiedy analogowej,
- jak komprymować vocal,
- czasy kompresji – gdzie szybko, gdzie wolno…
4. Dlaczego i jak używać overdrive!
- na których śladach można, na których nie,
- po co przesterowywać,
- clipping
5. Dlaczego to wszystko się razem nie broni i po co ta cała postprodukcja? (nie dotyczy wiekszości klasyki i jazzu)
- postprodukcja jako kreacja muzyczna,
- delay, filter, overdrive i reverse – podstawowe narzędzia mikserskie,
- automatyzacja miksu (na razie na etapie DAW),
- co robić, kiedy czyjeś lub nasze nagranie wzbudza totalnie sprzeczne emocje,
- jak oszukać nieprzyjaciela…
6. Jak sensownie wyrównać perkusje, nie zabijajac groove’u oraz godnosci perkusisty (Michal Rypien, ultraedytor
perkusji karpich)
- krótki, treściwy kurs prostingu śladów rytmicznych,
- dlaczego nie musimy rownać,
- dlaczego czasami musimy trochę wyrównać,
- jak to robic na platformie ProTools
7. Jak przygotować sesję do innego, obcego studia?
- krótki opis technik opisywania i exportowania śladów,
- czy używać automatyki,
- dlaczego nie używać wspólnych kompresji
8. Jak zacząć miksowac obcą sesję?
- patrz punkt 1,
- dlaczego warto spędzić czas ucząc się formy muzycznej miksowanego utworu,
- opis obcej sesji według własnego nazewnictwa,
- opis formy w postaci memory points
9. Któredy do Zbąszynka i inne ciekawe historie…
- miksowanie jest w sumie takie nudne,
- niektórzy lubią miksować,
- dlaczego autor niekoniecznie powinien miksować swoje utwory,
- mix kontra remix
Karolina Herra (sprawy organizacyjne, płatności)
+48 784 062 753,
Jakub Krzywak (zapisy, merytoryka, organizacja zajęć)
+48 693 379 813,
Zajrzyj do naszego serwisu szkoleniowego (tam zawsze aktualne informacje): http://workshop.recpublica.com