Dźwięk immersyjny, przestrzenny, inny niż monofoniczny i stereofoniczny zaczyna być coraz bardziej popularny. Spotykamy się z nim nie tylko przy okazji kina oraz kina domowego, ale również na koncertach, spektaklach czy wystawach multimedialnych. Aby swobodnie poruszać się w nowym środowisku nie wystarczą nowe narzędzia i technologie. Niezwykle ważny staje się aspekt edukacyjny. Tylko dokształcanie się pozwoli nam na swobodne poruszanie się w nowym środowisku. Doskonałą okazję do zdobycia nowej wiedzy z zakresu dźwięku przestrzennego było spotkanie z Gregorem Zielinskim. Gregor to doskonały fachowiec z zakresu produkcji muzyki na potrzeby przestrzennych systemów audio. Podczas warsztatów Gregor opowiedział o historii dźwięku przestrzennego, o podstawach takich instalacji, zaprezentował szereg przykładów na zainstalowanym systemie immersyjnym, zwrócił uwagę na istotę mikrofonowania oraz doboru mikrofonów, aż w końcu każdy uczestnik mógł samemu kreować dźwięk przestrzenny pod okiem prowadzącego.
